دنیای کاکتوس ها

آموزش نگهداری از انواع گیاهان ایده برداری و آموزش ساخت انواع تراریوم ها.

دنیای کاکتوس ها

آموزش نگهداری از انواع گیاهان ایده برداری و آموزش ساخت انواع تراریوم ها.

شما میتوانبد از مطالب کانال تلگرامی ما برخوردار شوید.


https://t.me/newcactus

بیماری های کاکتوس ها و ساکولنت ها

يكشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۰۱:۲۵ ب.ظ

دنیای کاکتوس

 بیماریها و آفات کاکتوس و ساکولنت ها:


کاکتوس ها و ساکولنت ها در صورت نگه داری صحیح معمولا بسیار کم دچار آفت می شوند. بیشترین تلفات این گیاهان به دلیل آبیاری مفرط و پوسیدگی ریشه و ساقه می باشد که با تمهیدات مناسب و کسب آگاهی از منابع معتبر میتوان از بروز این تلفات جلوگیری کرد. در ادامه برخی از آفات ، امراض و عوامل از بین رفتن کاکتوسها معرفی شده است:


آبیاری بیش از حد

همانگونه که قبلا ذکر شد کاکتوس ها و ساکولنت ها از رطوبت بیش از حد بیزارند و در صورت آبیاری بیش از حد دچار پوسیدگی ، ترکیدگی اندام ها و در نتیجه مرگ می شوند. با کنترل رطوبت خاک و رعایت فواصل بین آبیاری از این واقعه جلوگیری کنید.


رشد علفی و یا اتیوله شدن

از آنجائیکه کاکتوس ها و ساکولنت ها نور دوست بوده و به نور زیادی برای رشد نیاز دارند اگر در محیط کم نور قرار بگیرند از رشد عادی بازمانده و به صورت نامتعارف قد کشیده (رشد علفی)، نازک شده و تغییر رنگ می دهند. در صورتی که مشاهده نمودید کاکتوس یا ساکولنتتان از بخشهای تازه رشد کرده شروع به نازک شدن کرده، غیر عادی قد کشیده، رنگ آن بسیار روشن شده و یا اندازه ی تیغ ها بسیار کوچکتر از حد معمول است، این ها همگی نشان دهنده ی کم نوری می باشد. برای جلوگیری از این موضوع باید مکان پرنوری برای آن ها برگزینید و یا در صورت عدم وجود چنین مکانی با نور مصنوعی کمبود نورشان را جبران کنید.


خشکی بیش از حد

همانطور که آبیاری کاکتوس ها و ساکولنت ها نباید بیش از حد باشد، خشکی مفرط نیز می تواند به ضعف و نابودی گیاه ختم شود. این تصور که گیاهان گوشتی به آب نیاز ندارند کاملا اشتباه است و خشکی طولانی مدت خاک به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی